Starboard Foil122 に Alum Freeride を組み合わせたときだけ、ボードとフォイルの取付角度が普通ではないという検証。
A verification photograph that board and foil mounting angles are unusual only when combining Starboard Foil 122 with Alum Freeride.
Starboard Foil 122 with Alum Freeride
Starboard Foil 122 with Slingshot
Starboard Foil 122 with Naish
Nobuworks Custom SL with Starboard Alum Freeride
Starboard の Foil122はロッカーとキックがあるので、フォイルを取り付けたときボードとフュースレイジが平行にならず、ウイングの迎え角が足らない、ように思います。このようなとき一般には、水平尾翼の角度調整機能でトリムできるのだけど、それが付いていません。そこで、マストの取付角度を調整することにして、くさび型ゴムを作り、ボードとフランジの間に挟み取り付けました。その結果、ボードとフュースレイジが平行になり、ウイングの迎え角が2度くらいになったので、ボードが走り出すとテールに加重しなくてもフラットに浮き上がり、風が弱まったときもフラットに着水するようになりました。特に微風時に軽く浮き上がりよく飛ぶようになりました。 Because Starboard's Foil 122 has a locker and a kick, I think that the board and fuselage do not become parallel when attaching the foil, and the angle of attack of the wing is not enough.In such a case, in general, you can trim with the angle adjustment function of the horizontal stabilizer, but it is not attached.So, I decided to adjust the mounting angle of the mast. I made a wedge type rubber and pinched it between the board and the flange.As a result, the board and the fuselage became parallel, and the angle of attack of the wing became about 2 degrees so that as the board ran, it rise flat even without weighting on the tail, even when wind weakens, I began to do.Especially when it is light wind, it flew well in this setting.